Hit the road! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu Hit the road! - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu

Hit the road!

Blijf op de hoogte en volg Alice

10 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Ja. Ik. Alice Baarssen. Heb mijn kleine vissersdorpje doei gezegd! Ik sta er nog steeds van te kijken... Ik begin het al wel een klein beetje te missen, dus zoek ik de urker dingetjes maar op. Zo zwaai ik bijvoorbeeld naar iedereen waar we voorbij komen rijden en iedereen zwaait vrolijk terug, soms te vrolijk waardoor het door de rest niet in dank word afgenomen haha...

In ieder geval zitten we al dik over de helft van onze fantastische reis,waarbij stil zitten niet van toepassing is. We zitten midden in onze roadtrip en zijn in bushbabyriver beland! Dit ligt vlak bij het krugerpark. Ook zit de lodge midden in het wild, dit is fantastisch. Behalve als je savonds thuiskomt.... " Er zit daar wat!" Fluistert annelon die me ondertussen terugtrekt. Annelon loopt er weer op af maar er begint iets hevig op haar te sissen! (Dit keer ben ik het niet) En opeens schiet er een slang in de lucht! Na een hoop gegil (ik was het niet) kuch... kwam de eigenaar de slang bekijken en kwam hij er achter dat het een 1 van de gevaarlijkste slangen was... nja fijn zo'n cobraatje als huisdier.

De volgende dag gingen we weer vroeg uit ons te mooie bed voor een jaaaa safari in het enige echte kruger! Met dangerous mike achtervolgden we een Luipaard op jacht! Ook was mikey niet bang voor wat olifanten en parkeerde hem er pal naast! Bijna 2 slagtanden in je snufferd maar he hij heet niet voor niks dangerous mike.

Terug gekomen op de lodge hadden we wel zin in een wandeling in het bos! Ik was weer in mn element want ik kreeg een kaart en een verrekijker in mn handen geduwt. (Grootste fout ooit om mij de kaart te geven).

Gelukkig is de rest er ook achter dat ik veel te snel afgeleid ben.. Zijn dat? Ja... julle! 3 Giraffen, nee 4 of 5, nee zeker te weten 7. Oke grapje 9 giraffen.... 100% 9 giraffen. en daar gingen we van het pad af achter de giraffen aan!

Opeens ging er een lampje branden... Als hier giraffen kunnen lopen? Kunnen er dan ook luipaarden lopen? 'Nee man gek die zitten achter dat hek en wijst naar het hek naast ons.' Ja maar wat als wij aan de verkeerde kant van het hek lopen?!

Uuuh, dat hadden we dan wel doorgehad. Afijn na flink zoeken en door bossen en doorns ploeteren, totaal van het pad af, zagen we onze lodge..
Daar vertelden we over de giraffen. Oh zegt de eigenaar, waarschijnlijk hebben de luipaarden jullie dan ook wel gezien. DE WAT?! Uh ja nou dat komt die kruipen onder het hek door.. laatst is er nog een hond van de riem gegeten. Nou leuk sta je daar dan met je riemetje zonder hond... En dan kijkt de luipaard je recht aan met je hondje in zijn bek.

Volgende keer maar rondje met de auto door het bos julle!

Dé volgende dag moesten we weer 4 uur rijden voor Piet retief en vanaf daar 3 uur naar ST lucia. Via Ermelo en Amsterdam kwamen we eindelijk aan en dat was niet het enige wat Nederlands was. Volgens mij vonden de Afrikanen het ook wel leuk om een kaas van de weg te maken. en dan bedoel ik een gatenkaas. Want voor 30 km lang hadden we onbeperkt 'potholes' in de weg en dit was echt niet leuk rijden. vooral niet als je heel nodig moet plassen.. hè julle?

gelukkig zagen we al snel de bordjes met PAS OP nijlpaarden en krokodillen. Dus waren we aangekomen in St Lucia.

Aangezien nijlpaarden de gevaarlijkste dieren in Afrika zijn, mag je savonds niet lopend over straat omdat de nijlpaarden dan over straat gaan lopen.
Na een boottocht wilden we 's avonds nog wat drinken met de neef van Denise die hier ook toevallig was met een groep Nederlanders. Het cafeetje was 250 meter verder, maar Amber wilde niet lopen en sleepte ons de auto in.

Na een gezellig avondje met de backpackers mochten we ons bedje opzoeken in onze luxe tent. Stop! Wat is dat?! Na de slang en luipaarden verbaasd me niks meer.. EEN KROKODIL NAAST DE TENT! NO WAY...

Uuhm jongens deze is nep... Sjoe..Welke idioot legt er nou een nep krokodil naast een tent.

De volgende dag stond er nog een nachtsafari op de planning. Oke hij stond niet op de planning.. maar ja we hebben zo weinig safaris gedaan.. kuch. De gids scheen met lampen op de dieren en je moest goed je best doen om de ogen van de dieren te spotten. Plotseling stopte de gids, sprong uit de auto en pakte iets op. Op eens kregen we een verkleurmannetjie (kameleon) in onze hand en gedrukt. Rustig maar moe, we hebben Karel gewoon in Sint Lucia achtergelaten.

Even later reden we een vislucht in, als ik mn ogen dicht deed had ik het gevoel dat ik op het urker industrieterrein reed. Maar helaas het was een dooie nijlpaard...

Na 8 uur terugrijden waren we weer in ons eigen stulpje, maar dit ging niet heel soepel. Amber (de auto voor ons) werd aangehouden door de politie. JONGENS!! POLITIE WAT MOETEN WE DOEN? STOPPEN? DOORRIJDEN? Amber is netjes gestopt, maar toen wij ook stopten werden we boos aangekeken en moesten we door rijden. We stopten verderop en hielden ze als haviken in de gaten. Amber vertelde dat wij de ouders waren en hoefde alleen haar rijbewijs te laten zien. Nou dat ook weer gehad.
Aangekomen op de Ciara lodge was het tijd om mijn telefoon te laten maken...

Zucht, mn telefoon in een raar land aan een wild vreemde geven. Durf ik dat? Maar toen ik het kleine winkeltje in kwam lopen was dat gevoel al snel weg. De man achter de balie gaf een vertrouwelijk gevoel. Die man leek op iemand en plotseling wist ik het.
Een gevoel dat als de deur voor je open word gedaan in bubbels.
En dat keem voor je staat met een te vrolijk hoofd en dan denk je ja deze gast doet geen vlieg kwaad. Nou dat gevoel gaf keem 2.0 dus. nja lekker fout gedacht want mijn camera is net zo wazig als mijn verstand na een avondje bubbelz.

Ook moesten we zaterdag nog even snel inkopen doen omdat het 1 van de laatste week in pretoria is. "Hello my friend" you are my special friend! Come look at my shop sistaah! We werden van kraampje naar kraampje getrokken.. ik ben hier weer veel te gevoelig voor. " here is a special gift for you" whats your name? Alice okay alice (ondertussen werd mn naam in een beeldje gekerfd en had ik een beeldje in mn handen.) Now you have to buy something! Nou neeve zoek maar wat ut vor mn moe..

Na een flinke sponsering aan de marktjes. Was ik helemaal kapot, zo kapot dat ik in mn slaap nog gegild heb tegen richelle dat ze niets meer moest kopen.. (zullen de malaria pillen wel zijn)
gelukkig mogen we met die nachtmerrie opwekkende pillen maandag stoppen als we in vryburg zijn! Daar blijven we twee weken in een gastgezin. Hierna hebben we nog een weekje stage en dan mogen we vakantie vieren in KAAPSTAD!

Groeetjes julle!


  • 10 Oktober 2017 - 22:13

    Siss:

    Weer top gehad lees ik wel!! Ik wil ook!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Nelspruit

Alice

Jesaja 41: 13

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6733

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 14 November 2017

Studie in Zuid Afrika

Landen bezocht: