Karma?! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu Karma?! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu

Karma?!

Blijf op de hoogte en volg Alice

02 September 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria



Weer een week voorbij in het mooie zuid afrika! Hier is ondertussen de eerste lente dag aangebroken. Blijkbaar is dat hier een hele feestdag, want de afrikanen hebben een hekel aan de kou! Nou wij vieren deze dag met plezier mee met een sprong in het te koude zwembad!

Ondertussen heb ik weer veel geleerd en weet ik hoe ik met 1 woord de hele klas hun aandacht kan trekken, namelijk met het woord: Stroopwafels! Blijkbaar zijn de kindere daar gek op! (Kan ik goed begrijpen)

Ook had een leerling bij mij met 1 woord mijn aandacht, namelijk: troeteldiertjie. Juffrou et jy ook troeteldiertjies by nederland? Even schoot wokkel door mijn hoofd... maar ja daar kun je goed mee knuffelen maar telt niet als huisdier! Dus zei ik maar nee. Haha

Verder was het weer een week vol eten! We hebben heerlijk gegeten bij een fantastisch restaurant: baobab! Heel fancy voor maar 15 euro. Ik kan hier mijn hele blog over volschrijven, want die garnalen waren gewoon fantastisch.. (zie foto) In het restaurant zagen we super schattige zwarte kindertjes. Ik noem geen namen maar A. & ik wouden ook wel zo'n knap afrikaantje! Ja dat kan natuurlijk niet! Dus zei A. Als ik mn vriend nou bruin verf.... ja dat kan natuurlijk helemaal niet... maar het idee was creatief, al zeg ik het zelf!

Helaas sliep ik deze week alleen, want Richelle en Annelon waren naar KwaMhalanga! (Zwarte school) hierdoor had ik deze week het huisje voor mezelf... dit betekende dat ik om 9 uur al voor pampus lag! Zeesterren!!!! (Oh mijn liefde voor slapen en eten komt weer veel te veel naar voren... ander onderwerp)

Ohja, Richelle was er niet en precies op dat moment moest ik mijn eerste spin ontdekken! Tja, wat moet je dan. Ik stelde mezelf drie opties;
1. Doodmaken met een schoen
2. Net zolang staren totdat hij vanzelf weggaat (jo not gonna happen!)
3. Het huis in de brand steken en bij amber en denise op de kamer slapen.

Optie 3 was het meest logisch, maar Carolien had ons flink gewaarschuwd dat dit niet kon! Want dat hadden de vorige studenten al gedaan... dus dan maar onze stoere bink Denise erbij halen...
IS DIT UM? HAHAHAHAHA... Nou ik vond hem heel groot. DUS!

Oh nog 1 ding over eten! Amber en madeleen hebben deze week heerlijk voor ons gekookt. Ze wilden ook een dagje nederlands eten en daarom had ik aardappels (met een knoflook) meegenomen. Amber had de aardappels lekker geschild en gesneden. Toen we gingen eten vroeg ik me af waar de knoflook was. HU? EEN KNOFLOOK? DAT WAS EEN ROTTE AARDAPPEL HOOR! Nee amber, dat was knoflook! Maar goed ,weten we dat ook weer ;)

Braai!! (Weer eten, sorry) Zondag hebben we een heerlijke "braai" gehad bij de kennissen van madeleen! De mensen waren zo lief! Attie vond ik helemaal fantastisch! Hij was namelijk niet vies van een wijntje en mijn glas was daarom nooit leeg! Alleen ik moest rijden, maar daar had Attie wel een oplossing voor. Hij stelde de "bobbies" aan; Amber en Madeleen! Mooi was dat geregeld en ups proost op een nieuw glas. Gelukkig waren Denise en Richelle daar ook niet vies van!

Oke terug op mn titel want deze blog word veel te lang! Karma.

Ik loop al de hele week te hameren op dat de meiden de lichten uit moeten doen van de auto! (Want ja anders gaat de accu leeg, he Carolien) Dit zou mij dus echt nooit meer overkomen, want dit heb ik al eens met Harry (mijn auto) gehad!
Vandaag reden we lekker naar de boerenmarkt toe en hebben we daar heerlijk geslenterd met een fantsoenlijk bakje koffie!
Toen we terugkwamen bij de auto, wilde denise de auto starten, maar de auto zei: doe het lekker zelf.

Je raad het al; Alice had de lichten aan laten staan! Zucht... hoe ga ik dit aan de andere meiden vertellen..

Ik klopte op hun raampje, uuuh jongens, onze accu is leeg, ik heb de uuh... lichten uuh... aanlaten staan..

Zoals de meesten mij wel kennen maak ik te vaak van zulke geintjes en werd ik dus door de meiden niet geloofd! Totdat mijn gezicht vertrok... oh curry.. Moeten we Saskia bellen?

NEE! IK FIX DIT! Ik rende naar een mannetje! Op mijn allerliefste engels:Do you have jumping cables? YES! (Wat nou gevaarlijk Afrika! Ze zijn hier zo vriendelijk en warm! Lijkt Urk wel!)

Dus hoe werkt dit? Zucht helaas weet ik hoe dit werkt... gek genoeg lijkt deze auto gigantisch veel op harry en wist ik alles te vinden en kon Denise al snel de auto weer starten!
Als nog sorry guys! Ik hou mn mond wel over lichten de komende drie maanden...

Afijn, Weer een avontuur verder! Gelukkig zijn wij heel goed in zelf knaken en moren, maar daar zullen jullie de komende blogs vast wel achter komen!

Drukkie uit Pretoria!
Oja nog 1 ding nu ik het over drukkies heb! Mijn gezin was zo lief om een kanaal aan te maken op youtube; drukkies vir Alice! Ja ik heb met het kijken van het filmpje me natuurlijk niet droog gehouden! Bedankt voor het lieve filmpje :)

  • 03 September 2017 - 22:21

    Marretje :

    Alice, als voor de klas staan niet lukt kun je altijd nog schrijfster worden. Je hebt talent daarvoor. Ik vind het leuk om je blog te lezen. Ik denk niet dat je verveelt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Alice

Jesaja 41: 13

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 6728

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 14 November 2017

Studie in Zuid Afrika

Landen bezocht: