Alice the explorer - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu Alice the explorer - Reisverslag uit Hartbeespoort, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu

Alice the explorer

Blijf op de hoogte en volg Alice

26 September 2017 | Zuid-Afrika, Hartbeespoort

Rugzak, rugzak, rugzak rugzak...
YAY, Ik mag weer omschakelen naar Afrikaans, na een week Engels. Ik pak mn tas in, maar helaas zit hier weinig in. Zelfs geen kaart. Deze week heb ik namelijk geen lessen ingepland. Na twee dagen achter in de klas zitten kwam hier verandering in’ Alice? Kan jy saam met Luuc die bybel lesse aanbied?’ Blijkbaar is de leerkracht ziek en zijn er geen invallers... Uuh vakleerkracht van bybelonderwijs? In het afrikaans? Gelukkig ging dit goed en konden Luuc en ik de hele bijbel in het Afrikaans vertellen.. (oke af en toe wat hulp van Luuc) Maar de bergpredikasie ging me goed af.

Verder waren we deze week echte avonturisten en hebben we de magaliesberg beklommen. Ja ik mag die berg beklimmen! De Mag Alice Berg, (ik vernoem hem gewoon naar mezelf, omdat ik zo trots ben dat ik niet midden in ingestort ben door mijn fantastische conditie) is 120 km lang en daardoor de langste berg van de wereld. NEE die hebben we niet helemaal belopen, ik heet geen ‘gekke gerritjen.’ Wel hebben we het stoere pad beklommen en had ik mijn trouwe vriend ‘boots’ bij me. 5x zelfs. Want we slingerden als echte apen die Magaliesberg op!

Vrijdag zijn we naar Aros geweest, dit is de gereformeerde pabo in Pretoria. Hier hebben we een Afrikaanse en een Wiskunde les gevolgd. Met Afrikaans deden we een Kahootquiz over de geleerde stof. Hiermee hebben we even laten zien hoe slim we zijn door middel van puur gokken.

Zaterdag voelde ik me helemaal ‘The explorer’. We gingen naar het Rhino en Lion park. Hier kreeg ik een kaart met alle dieren erop. Nu was ik helemaal in mn element. ‘Welk beest is dit alice? Wacht even hoor.., Op de kaart, op de kaart, op de kaart. OP DE KAART! Ja dit is een blauw wildebees. 100%

HU WACHT DIT IS EEN BUFFEL! *De slak, de sprinkhaan en de kikker komen met hun instrumenten* - Tutututututuuuu* Onze BIGFIVE is compleet!

Later hebben we met tijgers en een luipaard geknuffeld. De vrouw in de kooi die ons begeleide was banger voor dat beest dan ons, waardoor we ons niet meer op ons gemak voelden met de luipaard. Oppeens sprong de luipaard om mn schouder, maar de vrouw schrok, waardoor ik hem gelijk van me af moest halen. *Dat is pecht fotomomentje weg *

Zondag konden we niet alleen uit ons bed stappen, maar ook uit onze comfortzone. We gingen namelijk naar een kerk midden in een township. In de kerk begonnen ‘de swarte mensen’ opeens te zingen en te swingen in hun eigen taal. Ik heb weinig van de preek megekregen maar het was een hele belevenis om dit mee te maken. ‘S avonds werden we na de studentenkerk meegenomen om een potje te poolen. Aah! De laatste keer dat ik ging poolen was met mn nicht Aline in Zeeland. Dat kan ik best, want toen had ik dik gewonnen!

Uuh, verkeerd gedacht. Ik miste alle gaten, behalve met de witte bal... Langzaam begint me te daagen dat Aline me toen heeft laten winnen.. Daar gaat mn ego.. zucht

Maandag was het heritage day! Yay vakantiedag  We gingen op weg naar Hartbeespoortdam, waar we een prachtig uitzicht te zien kregen. Na een fotoshoot reden we door naar onze safari te paard! En maaaaan wat was dat GAAAAAF! Al rijdend gingen we langs de magaliesberg het reservaat in waar we gnoes, elanden, impalas, zebra’s en giraffen hebben gespot. De giraffen stonden 5 meter van ons vandaan en de kleinste was net een maand oud! Swieber de vos zijn we gelukkig niet tegen gekomen, hiervoor in de plaats kregen we ‘s avonds vreselijke onweersbuien. Tussen mn va en moe inkruipen werd het hem niet, dus heb ik Richelle maar fijn geknepen. Helaas is Richelle ook geen held met onweer en kneep die Amber weer fijn.

Al met al mogen we verder niet klagen en gaan we deze week instansies bezoeken, gevolgd door een VAKANTIE! In mijn volgende blog kun je dan lezen hoe ik mij verder ontwikkel als Alice the Explorer. Nu al populairder dan Dora!

Drukkie uit Pretoria!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hartbeespoort

Alice

Jesaja 41: 13

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 6734

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 14 November 2017

Studie in Zuid Afrika

Landen bezocht: