Stres? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu Stres? - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Alice Baarssen - WaarBenJij.nu

Stres?

Blijf op de hoogte en volg Alice

18 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

vaccinaties? CHECK
bloedprikken? CHECK
Tandarts? CHECK
Koffer? uuuh
Paspoort? uuuh
Blog? ook zoiets, iets bijhouden.. ik kan nog niet eens mijn eigen kamer netjes bijhouden en dan verwachten ze dat ik een blog kan bijhouden. In ieder geval, hier is mijn eerste poging en vanuit hier wil ik jullie op de hoogte houden van mijn reis.

En dan vraagt de site waar ben ik nu?

Uuuhm. Op Urk, aan het stressen over wat er wel en wat er niet in mijn koffer moet. MOEEEDER, heb jij mijn.... oh wacht. Die is op vakantie. (ondertussen hoor ik in mijn hoofd alsnog mijn moeder schelden: 'heb je nu nog je koffer niet gepakt?') Nee moe.. oh nee dan moet ik dus ook zelf wassen.... Kan dit bij elkaar in de was? Nja, dat zien we dan wel weer. Zo was aan, door naar mijn koffer die klaar moet voor 3 maanden Zuid-Afrika! Ja. Ik. De urker die niet genoeg kan krijgen van Urk en de urker rondjes over de haven, gaat 3 maanden van Urk af en moet mijn dierbare autistische vakantie in Kroatië missen!
Dus krijg ik al snel de opmerking "wat moet jie in Afrika zoeken, dat kun je ier tog ok doen?" Nou ik ga drie maanden stage lopen met 5 andere studenten in Pretoria. Hier ga ik onderzoek doen in het onderwijs en lesgeven (jaja, in het Afrikaans!)

Afgelopen weken hebben we flinke voorbereiding gehad. Zo hebben we flink Afrikaans geleerd in de Afrikaanse lessen. Gelukkig lijkt het lekker op het urkse dialect, wat ook wel weer voor verwarring zorgt. Maar het belangrijkste is dat ik kan zeggen dat ik moe ben. (aangezien ik mijn urker knippies moet missen..) Dat heb ik maar gelijk geleerd op 4 verschillende manieren; Just in case ;)
-ek is moeg
-ek is glad gedaan
-ek is poegaai
-ek is poot-uit
Als ze me dan niet begrijpen weet ik het ook niet meer!

Ondertussen is het zaterdag en heb ik nog steeds mijn koffer niet voor elkaar. Ik voel de ergenis van mijn moeder gewoon branden, terwijl die 1100 kilometer verderop zit.
Dus ik zal nu flink zoeken naar mijn paspoort, want zoals ik al zei m'n moeder is er niet (aangezien die altijd weet waar alles is).
Nu heb ik nog mooi 3 dagen de tijd om die te vinden, want ja anders kom ik Tollebeek niet in.

Nou op zijn Zuid Afrikaans gezegd:
Een drukkie van mij (ja dat is een knuffel, niet wat anders)
En de volgende is hopelijk vanuit Pretoria!

  • 20 Augustus 2017 - 14:54

    Dina Kramer:

    Ik hoop dat je het daar heel leuk vind niet te veel heimwee
    Krijgt en een top ervaring krijgt vergeet niet af en toe je bess
    Te bellen

  • 23 Augustus 2017 - 03:44

    Aline:

    Leuk om te lezen, ben benieuwd hoe het verder gaat :)
    ♡♡♡ Aline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Alice

Jesaja 41: 13

Actief sinds 18 Aug. 2017
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 6732

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2017 - 14 November 2017

Studie in Zuid Afrika

Landen bezocht: